Friday, June 19, 2009

HAPPY BEFDAY TO ME + WITH FOREIGNERS?

Hari ini cuma nak ucapkan terima kasih kepada semua yang dah ucapkan happy befday kepada aku melalui sms, face to face, call, FS dan lain2.. thanks.. :) Aku kini genap 26 tahun. Antara yang dah ucapkan heppy befday pada aku, pensyarah aku, en. kamarul azhar, en. fajar, : ..... kawan2 somalia, ali, adam dan nash, : ...... family aku : .., adik2 aku : aiman, fifi, rahmah, fatinalia, nadira, laila, shim dan ......... ntah lupe dh.. time kaseh ar..semuanya..
Hari ini, lepas je aku solat maghrib, ali jemput aku makan dengan dia, aku cakapla.. "tak mahu, saya sudah makan".. tapi dia degil, dia cakap... "makan sedikit-sedikit saja". Hari ini dia dan kawan2nya masak guna rice cooker resepi ala-ala afrika...
Mula2 masuk bilik dia, aku dihidangkan dengan lagu-lagu daripada Sudan... macam2, ntah aku tak faham, dia pasang melalui YouTube, tapi fun jugakla.. Lepas dh puas tgk video clip, Nash pun bawak talam bersama makanan ala2 afrika. Aku dah kenyang so aku pun makanla sikit2 je. Sempat jugakla aku ajar mereka bahasa Melayu sambil makan. Best jugak mereka ni. Untuk pengetahuan kalian, Ali berasal daripada Republic of Chad (negara sebelah Sudan), manakala nash dan adam asal dari somalia. Negara-negara ini semuanya dari rumpun afrika, kalau tak ada lagi sorang, si Rahman. tapi dia lewat sampai..hehe.. Cuma agak pening sikitla bila borak dengan diorang, aku ni bukan fasih sangat English ni, pakai redah dan belasah je..

1 comment: